למתן דם. מנחות ה' א' ובתוספתא שהובא בר"ש פי"ד דנגעים מ"י.
ימלא הלוג וכו'. אע"פ דפסק לעיל סעיף ד' דחסר הלוג מאחר שיצק יביא אחר בתחלה יעו"ש כבר תירץ שם הר"ש דכיון דיצק שלא כדין לא הוי יציקה יעו"ש וכן כתבו תוס' במנחות ט' א' בד"ה עד שלא וכו' והובא בלח"מ לעיל הלכה ד' יעו"ש.
ימלא הלוג וכו'. כ"ה בש"ס שם והתימה על הר"ש ז"ל שכתב שם להיפוך דא"צ למלאות את הלוג בזה יעו"ש שהוציא כן מהתוספתא וצ"ע. וע"ע שם שכתב דאם הקדים מתן בהונות זו לזו יחזור ויתן על הבהונות כסדרן וא"צ למלאות הלוג יעו"ש בתוספתא שהביא ורבינו לא הזכיר כלל מזה ויש לעיין בזה ואולי לפי שלא הוזכר זה בש"ס.
זאת תהיה וכו'. עיין לח"מ מה שהקשה ע"ז יעו"ש היטב י"ל דרבינו ז"ל ס"ל לדינא דאין מחוסר זמן לבו ביום כדאיתא לעיל פי"ח מהל' מעשה הקרבנות הי"א יעו"ש היטב וכדאיתא ביומא ס"ב ב' ואף דהתוס' במנחות שם כ' דיש לחלק בין הך להתם מ"מ רבינו ס"ל דהכל חד הוא ועוד דהא פליגי אמוראי לענין אם לילה מחוסר זמן משמע דביום ד"ה אינו מחוסר זמן (ואף דיש לחלק דבלילה אין ד"א מעכבו רק הלילה אבל הכא דיש עבודה אחרת מעכבו והבן) ומ"מ יש לעיין בזה.