שלא הוחזקה וכו'. כריתות ז' ב' נדה כ"ט א'.
שתי נשים וכו'. שם בכריתות ופסק כת"ק ולא כר' יוסי וכ"פ בפי' המשניות שם וברע"ב שם.
חולין שנשחטו וכו'. ברש"י בתמורה ל"ד א' ובכריתות שם פירש"י דהטעם משום מליקת חולין נבילה אבל משום חולין בעזרה לא איכפת לן משום דאין למזבח אלא דמה יעו"ש ועיין רש"י בפסחים כ"ח א' ובערכין ח' ב' ונדה י"ח ב' נ"ב ב' והנה מש"כ רש"י דבחטאת העוף אינו אסור משום חולין שנשחטו בעזרה ולפ"ז צ"ל דהא דממעטינן בקדושין נ"ז ב' עופות יעו"ש צ"ל דקאי אעולה דוקא אבל בנזיר כ"ט א' ב' מבואר דבחטאת יש ג"כ משום חולין שנשחטו בעזרה יעו"ש היטב (והא דקדושין י"ל ג"כ דהתם מיירי בשחיטה ולא במליקה) ושוב ראיתי כי בתוס' חדשים בכריתות פ"א ובפ"ו הרגיש בזה יעו"ש היטב וע"ע ברש"י כריתות ח' א' במשנה יעו"ש) וע"ע בגיטין כ"ח ב' יעו"ש מבואר דבחטאת עוף יש בו משום חולין לעזרה יעו"ש וע"ע ברש"י כריתות כ"ו ב' וע"ע בס' שער המלך בפ"ב מהל' שחיטה ובנר תמיד כריתות כ"ו ב'.
בהל' שחיטה. פ"ב ה"א.