שמל וטבל וכו'. כריתות ח' ב' ובתוספתא פ"א והלכה כת"ק.
שקרבנו עכבו וכו'. שם ואין להקשות איך מקבלין גר בזה"ז עיי"ש ט' א'. והנה הא דבעי הרצאת דמים נפקא לן מהא דהר סיני כדאיתא התם בכריתות וביבמות מ"ו ב' ולכאורה יש להקשות דניבעי נמי הזאת דם על הגרים בעצמם כמו שהיה שם בסיני שנאמר וחצי הדם זרק על העם ואולי אפ"ל דס"ל כמו שתירגם אונקלוס שם וזרק על מדבחא לכפרא על עמא יעו"ש היטב וה"ט דלא היתה שם הזאה על העם ועיי"ש ברש"י ט' א' ד"ה הרצאת וכו' ואי קשיא א"כ היך מצינו שהיתה טבילה י"ל דרבינו כתב בפי"ג מהל' איסורי ביאה דילפינן לה מדכתיב וכבסו שמלותיכם יעו"ש אע"ג דביבמות מ"ו ב' איפרכא לה ויליף מדכתיב הזאה ואין הזאה בלא טבילה מ"מ במכילתא יתרו פ"ג איתא כמש"כ רבינו וכ"כ הסמ"ג לאוין קט"ז יעו"ש ועיי"ש בבאור מהרא"ש שתמה עליו יעו"ש אמנם לפי דעת המכילתא אתי שפיר ואולי כן היה גירסת רבינו בש"ס (אבל עיין בתוס' דכריתות שם ד"ה ויזרוק וכו' יעו"ש היטב מבואר דלא כהתרגום אונקלוס ועיין ברש"י בר"ה ל"א ב' דכתב דבעינן נמי הזאת דמים יעו"ש ועיין מגילה כ' א' בתוס' שם) והנה מצאתי בספר מיני תרגימא שהאריך בזה הרבה ומש"כ שם דהסוגיא דיבמות דלא הזכיר הרצאת דמים ס"ל כראב"י דאין הרצאה מעכבתו יעו"ש לענ"ד לא כן הוא די"ל דמיירי בזה"ז דליכא הרצאת דמים יעו"ש וכן מצאתי להרמב"ן ביבמות וברשב"א שם ועיי"ש היטב בחי' הריטב"א ומה שפלפל למה כתב דהלכה כת"ק לגבי ראב"י יעו"ש י"ל בפשיטות משום דבר"ה ל"א ב' ובכריתות שם מבואר דצריך הרצאה יעו"ש היטב ועיין בחי' רבינו עקיבא איגר על משניות שכתב דלדינא לא פליגי כלל ת"ק וראב"י יעו"ש וכמש"כ רש"י בכריתות שם ח' ב' יעו"ש וזה דלא כמש"כ בספר מיני תרגימא ועיין במס' גרים פ"ג ה"ה יעו"ש היטב שמבואר דקרבן צריך משום גירות יעו"ש היטב וע"ע בתוספתא שקלים פ"ג ובירושלמי שם פ"ח הלכה ד' וע"ע בספרי שלח לך פיסקא ק"ח יעו"ש (וע"ע בה"ג הלכות כריתות יעו"ש) סוף דבר דברי רבינו יש להם מקום גדול ממכילתא ומתרגום אונקלוס והא דפסק כת"ק יובן היטב. ואין להאריך עוד בזה.
פרידה אחת וכו'. כריתות ח' ב' בש"ס ובתוספתא דשקלים פ"ג ובספרי שם.
לערב ויביא וכו'. מכאן משמע לכאורה דמחוסר כפורים צריך הערב שמש ודלא כדעת תוס' חגיגה כ"א א' ד"ה האונן וכו' ובזבחים צ"ח ב' בד"ה טבו"י וכו' יעו"ש היטב וי"ל דנקט לערב דיש לחוש שמא לא הקריבו עד לערב וכמש"כ לקמן הלכה י"ב יעו"ש בתוס' ושם וכמש"כ התוס' בחגיגה שם יעו"ש היטב א"נ י"ל דגר צריך הערב שמש כיון דבעי הזאה שלישי ושביעי וכדאיתא לעיל פ"ו מהל' קרבן פסח ה"ז יעו"ש וכ"כ התוס' שם בזבחים ומיירי דהביא הקרבנות בשביעי שלו ויש לעיין בזה דאולי אינו מביא קרבנותיו בשביעי רק בשמיני אבל מהך דקרבן פסח משמע שפיר דמביא בשביעי והבן ויש לעיין בזה וע"ע בר"ש פ"א דטהרות מ"ג יעו"ש היטב ובנזיר ס"ד ב' יעו"ש ברש"י ובתוס' ד"ה אמר וכו' יעו"ש.
עולת בהמה וכו'. שם בש"ס ובתוספתא דשקלים ותוספת' פ"א דכריתות.
במעשה הקרבנות. לעיל פ"א ה"ו יעו"ש.