יולדת קודמת לכבשה וכו'. תוספתא פ"י דזבחים ועיין מש"כ לעיל בה"ו ועיין מרן ולח"מ ומל"מ. ועוד י"ל דאף חטאת יולדת דאינה באה לכפרה וכמש"כ התוס' זבחים ז' ב' ד"ה ריצה וכו' אבל גם מרן כיוון לזה.
ועל היסוד וכו'. כ"ה במשנה בזבחים פ"ט א' ואע"ג דגם באשם ובכל הניתנין על מזבח החיצון השירים טעונים יסוד כדאיתא לעיל פ"ה מהל' מעשה הקרבנות ה"ו יעו"ש מ"מ בשאר קרבנות לא נאמר בפירוש דטעון יסוד וכמש"כ רש"י ועיין תוס' יו"ט.
מאשם מצורע וכו'. בזבחים שם צ' ב' יעו"ש ועיי"ש בתוס' ד"ה חוץ וכו' שכתבו לתירוץ בתרא דחטאת מצורע קודם לאשם מצורע יעו"ש ובצ"ק ותמו' הוא דהא מבואר במנחות ה' א' דהאשם קודם וצ"ע בזה ועוד הא מבואר בתורה בהדיא דהאשם הוא קודם יעו"ש בפרשת מצורע. לכן נ"ל להגיה שט"ס הוא בתוס' וכצ"ל חשיב ליה מכשר טפי והאי כל חטאות שבתורה דקתני וכו' דלא מצינו שיהא בא חטאת ואשם בהדדי רק במצורע והתם האשם קדים ואי משום נזיר טמא דמייתי נמי אשם וחטאת והתם חטאת קדים משום דבר אחד לא שייך לומר כל. והבן.
קודם לתודה וכו'. שם בזבחים פ"ט א'.
קודמין לשלמים וכו'. שם.
לאיל נזיר וכו'. שם פ"ט ב' ותוספתא שם פ"י.
קודמין לבכור וכו'. . שם י"א ב' ופ"ט א'.
קודם למעשר וכו'. שם פ"ט א'.
קודמין לעופות וכו'. שם ושם בתוספתא פ"י.
קודמין למנחות וכו'. שם.
חטאת העוף וכו'. כן העלה הש"ס שם צ' ב' בשם מערבא וכמו שהביא מרן ומצאתי כעין זה בירושלמי הוריות פ"ג ה"ו וז"ל היה שם פר של עכו"ם ושעיר הבא עמו וחטאת אחרת הפר קודם לשעיר והשעיר קודם לחטאת אחרת והחטאת אחרת קודמת לפר היך עבידא א"ר יוסי מכיון שהשעיר מחוסר זמן לפר כמי שקדמו פר וחטאת אחרת קודמת לפר עכ"ל ומשמע דדווקא מחמת דהשעיר הוא מחוסר זמן הא לאו הכי השעיר מדחה לחטאת אחרת והפר קודמו וא"כ הכא הו"ל להיות העולה קודמת ואולי מיירי כאן ג"כ שהיה חטאת העוף ועולה על דבר אחד כמו ביולדות שהעולה מחוסר זמן לגבי חטאת ולכן חטאת קודמו. אבל א"כ הו"ל לרבינו לבאר זה ולכן י"ל דהתם בשיטת דהכא תרגימו דמין זבח עדיף קאי ולכן איצטריך לטעמא דהוי מחוסר זמן. ודע דעל דין דהתם דהירושלמי יש לכאורה לעיין מהא דתוספתא דפ"ב דהוריות דהכי איתא התם וז"ל פר ושעיר של עכו"ם קודם לשעיר של נשיא עכ"ל ומבואר מכאן דאם היו עומדין פר ושעיר של עכו"ם ושעיר של נשיא פר ושעיר של ע"ז קודמים ולפי הירושלמי צ"ל שעיר של נשיא קודם ודוחק לומר דהירושלמי מיירי משעיר חטאת של צבור דהוא קודם לפר של עכו"ם אבל חטאת אחרת של יחיד אינה קודמת אפילו לשם עולת צבור זה אינו דהא הירושלמי ס"ל דשל נשיא עדיפא מצבור וכמש"כ לעיל בס"ק כ"ב וצ"ל דס"ל דהתם לפי שהוא של פנים לכן שעיר של עכו"ם קודם ואם נימא דחטאת אחרת מיירי נמי של פנים והיכא משכחת לה אם לא בפר העלם של משיח או של ציבור והא בלא"ה הוא קודם לשעירי ע"ז וצ"ל דהירושלמי גורס בתוספתא כמו דהוא בפ"י דזבחים וז"ל ושעירי העדה קודמין לשעיר נשיא. ומיירי דלא היו עומדין רק שעיר ע"ז ושעיר נשיא אז שעיר ע"ז קודם אבל אם היה פר ושעיר ע"ז ושעיר נשיא אז שעיר נשיא קודם וכ"ה הגי' בש"ס דידן בהוריות י"ג א' יעו"ש וכנ"ל בה"ז ד"ה קודם לשעיר. והבן.