1
ממרס בדם וכו'. כ"ה שם בזבחים בהדיא ודע דהך נשחטו שניהם כאחד לאו דוקא אלא כל ששחט התדיר או המקודש אחר ששחט קודם שזרק את האינו תדיר או אינו מקודש כ"כ ופשוט (וראיתי בס' קהלת יעקב ברפ"ה דפסחים שהקשה ע"ז מהא דאיתא בזבחים פ"ט ב' לגבי דם חטאת קודם לדם עולה יעו"ש היטיב שכתב וז"ל ומאי קושיא הא כיון שהתחיל בדם החטאת מפני קדושתו במתנה ראשונה נהי דלשאר מתנות תו לא הוי מקודש כיון דלא מכפרי אטו גרע מקדם ושחטיה לשאינו מקודש שאין מפסיק בו והאיך יפסיק באמצע והא עסיק ביה וצ"ע עכ"ל ותמיהא לי על קושייתו דהא בדם חטאת ועולה מיירי שהעולה ג"כ נשחט וא"כ הדין שצריך למרס דמו והא דאם הקדים לשאינו מקודש תחלה מקריבו ואינו מפסיק בו היינו היכא שלא נשחט המקודש עדיין והבן).