שהי' הלוים וכו'. עיין כ"ז בתמיד שם ובר"ה ל"א א' ואבות דר"נ פ"א ובמס' סופרים פי"ח יעו"ש.
במוספי שבת וכו'. ר"ה שם.
אז ישיר ומי כמכה ואז ישיר. כצ"ל לדעתי וכ"ה בש"ס שם ועיין לח"מ. ומה שתמה עוד על מה שלא כתב רבינו דבמנחה היו אומרים כל חד בשבת אחת יעו"ש י"ל דלק"מ דהא ידעינן זה מהא דמוסף והש"ס איבעיא ליה גם על מוסף אם אומרין אותה בשלימות בכל שבת ולכן פשט שפיר אמנם רבינו כיון דכתב אצל מוסף דאומרין פרק בכל שבת א"כ ה"ה והוא הטעם ג"כ במנחה דמאי שנא.
הרנינו לאלהים וכו'. ר"ה שם ל' ב' יעו"ש.
הסירותי מסבל וכו'. שם בר"ה איתא ובזמן שחל ר"ה להיות בחמישי בשבת שהשירה שלו הרנינו וכו' לא היה אומר בשחרית הרנינו מפני שחוזר וכופל את הפרק אלא מהו אומר הסירותי וכו' ואם באו עדים אחר תמיד של שחר אומר הרנינו אע"פ שחוזר וכופל את הפרק עכ"ל ומבואר מזה שבשחרית היו אומרים הסירותי ובמוסף היו אומרים הרנינו ומדברי רבינו משמע שבמוסף היו אומרים הסירותי והלח"מ הביא הש"ס ולא העיר בזה כלל ואי לא מסתפינא אמינא שגי' אחרת היתה לרבינו בזה בש"ס שבשחרית אומרים הרנינו עד הסירותי ובמוסף היו אומרים מהסירותי ואילך ואתי שפיר דקאמר דאם באו עדים אחר שחרית כופל ואומר הסירותי וכך היתה גי' ובזמן שחל ר"ה להיות בחמישי בשבת שהשירה שלו הרנינו וכו' לא היה אומר הרנינו מפני שחוזר וכופל את הפרק אלא מהו אומר והסירותי וגו' (ר"ל במוסף) ואם באו עדים אחר תמיד של שחר אומר הסירותי וכו' אע"פ שחוזר וכופל הפרק עכ"ל ואתי שפיר לפי זה דלרש"י הלשון דחוק מאד האי דאם באו עדים אחר וכו' אומר הרנינו דלדידיה קאי זה אשחרית משא"כ דלרבינו יהיה זה על מוסף ואתי שפיר דלא הביא זה רבינו הך דאם באו עדים אחר תמיד של שחר כיון דלא כתב דאין אומרים הסירותי ממילא ידעינן דבחל יום ר"ה בחמישי בשבת תמיד אומרים במוסף הסירותי אך לפי"ז יש לעיין אמאי לא כתב רבינו דבחל יום חמישי ר"ה אין אומרים בשחרית כל המזמור רק עד הסירותי ויש לעיין בזה. והנה אחרי כותבי זה פקח ה' עיני וראיתי בירושלמי פ"ד דר"ה ה"ד וז"ל דתני שירו של חמישי היו אומרים הרנינו לאלהים עוזינו ובר"ה היו אומרים הסירותי מסבל שכמו חל יו"ט להיות בחמישי בשחרית היו אומרים הרנינו לאלהים עוזינו ובמנחה היו אומרים הסירותי מסבל שכמו אם באו מן המנחה ולמטן אומרים הרנינו לאלהים עוזינו נמצאו אומרים שיר וכופלין אותו עכ"ל ונתתי שמחה בלבי שכוונתי האמת ת"ל ובלי ספק שכן היא דעת רבינו וכן היתה גי' ברורה גם בש"ס דילן ובחנם מחק שם הקרבן העדה הגי' שלפנינו והגיה על פי גי' ש"ס דידן שלפנינו ות"ל שנחני בדרך אמת.
קול ה' וכו'. ר"ה שם.