1
הרי זה וכו'. מנחות שם ושם.
2
נטמא
א' וכו'. עי' מנחות י"ד ב' והא דאיתא בתוספתא פי"א וז"ל ניטמא לחמה בין משפירקה בין עד שלא פירקה הלחם פסול ולא הוקטרו בזיכין עכ"ל היינו היכא שנטמא כל הלחם אבל צ"ע דהוא קרבן ציבור ובא בטומאה ולמה לא יוקטר הבזיכין וכדאיתא לעיל פ"ד מהל' ביאת מקדש ועיי"ש בתוספתא פ"ג דמנחות ואולי מיירי כאן בשאר טומאה שלא בטומאת מת וצ"ע אם נטמא חלה א' בשאר טומאה איך דינו דלכאורה הוי כמאן דליתא וי"ל דהוי כמי שחסרה עיי"ש במנחות ט' ב' וי"ב ב' דהוי כיוצא ושרי יעו"ש וע"ע לקמן פי"ב מהל' פסולי המוקדשין הי"ב מש"כ מזה יעו"ש.
ודע דאם נפרסה חלה אחת כלם פסולים עי' מנחות י"ב ב' ובתו"כ אמור פי"ח יעו"ש.