בכל יום וכו'. משמע מכאן דווקא קרבנות ציבור שזמנן קבוע היה בפייס אבל עבודת קרבן יחיד לא היה טעון פייס וכדעת רש"י ז"ל ביומא כ"ו ב' יעו"ש ולכאורה סתר דברי עצמו שם ב' ב' בד"ה מי ידעינן וכו' יעו"ש היטיב ואולי י"ל כי בכ"ו ב' מיירי אי רצה בעה"ב היה נותנו לכהן יחיד אבל שם ב' ב' מיירי מן הסתם דהבעלים לא יהיבי מידי לחד ועיי"ש בתוס' חדשים במשניות שם פ"ב. והבן. אמנם מדברי רבינו שבפי' המשניות לא מכרע מילתא כלל להיכן דעתו נוטה שוב ראיתי במל"מ לקמן הלכה ט' שדבר מזה ג"כ ועיין תוס' שם י"ט ב' ד"ה מי איכא וכו' דמ"מ בעינן כהן שבאותו משמר יעו"ש ועיין תמורה ל"ב א' ד"ה מקדישין וכו' וע"ע רש"י נדה ט"ו ב' בד"ה אם זכר וכו'.
כהני בתי וכו'. עיין לעיל פ"ד מהל' ביאת מקדש הי"א דבכל יום הי' בית אב א' ולכאורה הלשון דהכא אינו נכון כ"כ אבל י"ל דה"ק כל בתי אבות של כל יום ויום דבכל יום היה בית אב א' וקאמר בתי אבות דעלמא.
ללשכת הגזית וכו'. עיין יומא כ"ה א' ותוספתא שם פ"א ובסוכה פ"ד יעו"ש היטיב.
אחר שיעלה וכו'. עיין מש"כ לעיל פ"ב ה"ט ד"ה ואש המזבח.
ומלובשין הן וכו'. שם ביומא וכרב ששת דהלכה כוותיה באיסורא לגבי דרב נחמן יעו"ש היטיב ובתמיד פ"ה מ"ג בפי' רבינו ועיין מפרש לתמיד כ"ו א'.
והממונה על וכו'. לפי הנראה לאו היינו זקן היושב במערבה דהזקן הוא אחד מזקני סנהדרין המורה להן סדר הפייסות והממונה היינו המפייס בעצמו אמנם הלח"מ כתב דהיינו הממונה היינו הזקן יעו"ש היטיב אבל יש לעיין דא"כ כיון שהפייס היה במזרחה וזקן יושב במערבה א"כ איך הוא ניטל מצנפת של אחד מהם ואולי היה יושב שם טרם שנאספו כלם אבל משנתאספו כלם בא אל הכהנים להפיס.
ומחזירה וכו'. והטעם לפי שגנאי לעמוד שם בגילוי הראש עיין תוס' יומא כ"ה א' ד"ה והא וכו' ובמפרש לתמיד כ"ו א' שם ומשמע שם לכאורה דהיה עומד כן כל עת הפייס יעו"ש אבל אין זה הכרח וי"ל דמודים דהיה מחזירה תיכף דלמה לו לזה כיון דזה אינו אלא סימן להתחיל המנין ממנו. שוב מצאתי בתוס' יו"ט שכתב מזה יעו"ש.