ג' מערכות וכו'. עי' יומא מ"ד ב' מ"ו א' וכר' יוסי שם ועי' תו"כ צו פ"ב פרשה א' בסופו יעו"ש היטיב ועי' בפי' רבינו למשניות בספ"ק דשבת שפי' שם דבית המוקד היה עשוי למוקד כדי ליקח משם אש למזבח יעו"ש היטיב ולכאורה צ"ע ל"ל שם אש כיון שהיתה מערכה בפ"ע על המזבח גופיה אך עיין במפרש בריש תמיד פ"א כ"ה ב' שכן פי' בשם הר"ח יעו"ש היטיב ובתוס' יומא ט"ו ב' ד"ה ואחת וכו' יעו"ש היטיב ובתוס' ישנים שם.
אלא
לקיום וכו'. עי' מש"כ לעיל ס"ק א' יעו"ש. ועי' יומא ל"ט א' שבראשונה היה נס שאין הכהנים צריכין להביא עצים למערכה יעו"ש וכ"ה בירושלמי שם פ"ו ה"ג. מ"מ מערכה בפ"ע לקיום האש היו צריכין ואין סומכין על הנס וז"ל רבינו בס' המצות עשין כ"ט. היא שצונו להבעיר אש על המזבח בכל יום תמיד והוא אמרו יתעלה אש תמיד תוקד על המזבח וזה לא יתכן אלא במה שצוה בהתמדת שום האש על העצים בבקר ובין הערבים כמו שנתבאר בשני של יומא ובתמיד ובבאור אמרו אע"פ שהאש יורדת מן השמים מצוה להביא מן ההדיוט וכבר התבארו דיני מצוה זו ביומא ותמיד ר"ל מצות מערכת האש אשר יעשו בכל יום במזבח עכ"ל ועיי"ש בס' החינוך בפרשת צו יעו"ש היטיב ולכאורה לא יתכנו דבריו במש"כ דהיינו להשים עצים על האש בבקר ובין הערבים והלא באמת היא היתה מערכה בפ"ע אך י"ל דלכאורה יש לעיין למה לא הזכיר שם כל המערכות והיא מערכה השניה וכן שני גיזרי העצים לכן נ"ל דהתם דלא חשיב פרטי הדינים רק עיקר המצוה והיא מצוה כללית שתהא מערכה על המזבח שתהא יוקדת תמיד אבל שאר המערכות לא איתרבו רק מריבוייא דקרא. והבן.
ועיין בלח"מ מש"כ מזה יעו"ש היטיב שהשיג היטיב על הרא"ם ז"ל. ומה שהקשה על אביי למה לא הזכיר מערכה זו יעו"ש יש ליישב כמו שיישבו התוס' ביומא מ"ה א' ד"ה ר"י וכו' יעו"ש היטיב וזה קרוב לדברי הלח"מ והתימה שלא הביא ולא הזכיר את דברי התוס'.