משיעלה עמוד וכו'. צ"ע הא ביומא כ"ב א' איתא בהדיא דעבודת לילה היא וכן הוא שם כ"ז ב' ועי' זבחים כ' א' כ"א ב' יעו"ש היטיב דמבואר שם שתרם בעוד לילה סמוך לקריאת הגבר סמוך לו מלפניו או מאחריו והן אמת כי לעיל פ"ה מהל' ביאת מקדש ה"ט כתב שם רבינו וז"ל קידש ידיו ורגליו לתרוה"ד אע"פ שהוא מקדש קודם שתעלה השמש וכו' ומשמע מזה דהקידוש היה משיעלה עה"ש אבל הוא תמוה כי קריאת אנשי המשמר ק"ש היה אחר הזריקה ואז עדיין לא הנצה החמה כמבואר בברכות י"א ב' יעו"ש היטיב וזה היה זמן רב אחר תרוה"ד ועוד דהא משמע דהשחיטה היה בעלות עמוד השחר כמבואר לעיל פ"א ה"ב והיה זמן רב בין תרוה"ד לשחיטה וע"ע לקמן סי' נ"ט וע"ע תוס' יומא כ"ז ב' בד"ה איכא דאמרי וכו' ותוס' שם ל"ג א' ד"ה אביי וכו' יעו"ש היטיב כמבואר שם דתרוה"ד היה רק בלילה ולא ביום. סוף דבר דברי רבינו צל"ע ועי' מש"כ מזה פ"ח מהל' בית הבחירה הי"א ועי' לקמן פ"ד ה"א וצ"ע ועיין לעיל ה"ג ד"ה בבקר עורכין בזה יעו"ש. וצ"ע.
שליש אמצעי וכו'. יומא כ' א' וזבחים פ"ו ב'.