מכלי אחד וכו'. כן מפרש רבינו הא דאיתא בסוכה מ"ח ב' עירה של מים לתוך של יין ושל יין לתוך של מים יצא היינו שעירה כלי של יין לתוך של מים ועירן מכלי אחד או שעירה כלי של מים לתוך כלי של יין ועירן מכלי אחד יצא. אבל יש לפרש בדרך אחר דקאמר שם דבספל המזרחי היה ניתן של יין ובספל המערבי היה נותן מים וע"ז קאמר דאם עירה המים לתוך המזרחי והיין לתוך המערבי יצא וכן נראה מלשון רש"י ד"ה אתי לאשחורי וכו' אמנם רבינו מפרש דה"ק דאם עירן באחד יצא ונמצא דהיה הולך היין והמים מעורבין בספל אחד לכן אשחורי משחר. שוב ראיתי בתוס' יו"ט סוכה שם שהרגיש בזה. ועי' בתשובת שבות יעקב ח"ב סי' י"ח.
הקדים ניסוך וכו'. עיין רש"י ותוס' תענית ב' ב' יעו"ש היטיב ועיין בירושלמי פ"ד דסוכה ה"ו (והובא במל"מ).
דרומית מערבית וכו'. זבחים ס"ג א' ובפ"ז דתמיד ועיין לעיל פ"ז מהל' מעשה הקרבנות הי"א וי"ב יעו"ש.
כמו שביארנו. לעיל פ"ב מהל' מעה"ק ה"ב יעו"ש.
זהב מחזקת וכו'. סוכה מ"ח א' וכת"ק שם ועי' זבחים ק"י ב' מעילה י"ג ב' ובתוספתא דזבחים פי"ב יעו"ש.
של כסף וכו'. שם וכת"ק דס"ל הכי.