א
מנסכין את וכו'. סוכה מ"ב ב' ועיין תענית ג' א' ובתוספתא דסוכה פ"ג.
ב
ודבר זה הל"מ וכו'. עי' סוכה ל"ד א' מ"ד א' שבת ק"ג ב' ר"ה ט"ז א' תענית ג' א' מו"ק ג' ב' זבחים ק"י ב' מעילה י"ג ב' ועיין ירושלמי שביעית פ"ק ב' א' ופ"ד דסוכה ה"ו ובתוספתא שם פ"ג.
ג
של שחר וכו'. ר"ל אבל בשל ערב לא היה מנסך כדאיתא יומא כ"ו ב' ועיין תוספתא דסוכה פ"ג. ועיין לח"מ שהביא ראיה למרן דהיה מנסך המים בשעת ניסוך היין מהך דסוכה מ"ח ב' יעו"ש ולא ידעתי מאי דמסיק ומשמע דהיה מנסך שניהם יחד וכדי שיכלו יחד עשו כן הנקבים עכ"ל כיון דמבואר כן במשנה בהדיא כדי שיהיו כלים בבת אחת יעו"ש בש"ס ועי' בירושלמי שם וע"ע בתענית כ"ה ב' יעו"ש ועי' לקמן הלכה ז'.