מערבין אותם וכו'. עי' פסחים ס"ד ב' מנחות פ"ט ב' תו"כ ויקרא פי"ז ופ"כ ועי' ירושלמי פסחים ה"י וז"ל כתיב והקטירו אותו והקטירו והקטירם מה ת"ל והקטירו אותו הכשר ולא הפסול והקטירו שלא יערב חלבים בחלבים והקטירם כלם כאחת הכא את מר והקטירו שלא יערב חלבים בחלבים והכא את מר והקטירם כלם כאחד (ובפסחים שם בבבלי מפרש דהקטירו כלם כאחת אתי למימר שלא יקטיר הקרבן איברים איברים אלא יקטיר כל האימורים כלם כאחד יעו"ש היטיב) א"ר לא כאן במגס וכאן ע"ג המזבח עכ"ל ופי' הקרבן העדה דבמזבח יערב כל החלבים בבת אחת אבל במגס לא יערב יעו"ש והנה במאי דמכשר להקטיר ע"ג המזבח ביחד בוודאי ליתא דא"כ מאי מקשה כאן במנחות לימא מאי דמערבין היינו ע"ג המזבח. גם מאי דאסר לערובינהו במגס ק"ל מהא דאיתא ביומא ס"ז ב' דהיה נותן ביחד אימורי פר ושעיר הנשרפין לכן נ"ל איפכא דבמגס שרי להניחן ביחד וע"ג המזבח צריך להקטיר כל אחד בפ"ע ובהכי ניחא לי לפרש דברי הש"ס דיומא התם דמקשה ומקטירן ס"ד ר"ל והא אסור להקטירן ביחד כמות שהן מעורבין ומשני נתנן ביחד במגס כדי להקטירן כאו"א בפ"ע ויציבא מילתא בעזר ה'. ועיין בתוספתא דמנחות פ"ד דבמנחות מותר לערב לכתחלה בשוין ולהקטירן יחד יעו"ש.
מקטיר הכל וכו'. כן מבואר שם פ"ט ב' דמשני ר' יוחנן אם נתערבו קא אמר יעו"ש ואף שהאי שינוייא לא קאי הוא מטעם אחר דא"כ בכבשים ואלים אף בדיעבד לא יעו"ש ומטעם זה נאדי מהך תירוצא אולם הדין דין אמת ופשוט וק"ל ועיין זבחים ע"ד א' ע"ז ב' פ' א'.