1
ממלא מן וכו'. שם בסוכה מ"ח ב' וכתב שם רש"י הטעם משום דחסר מן המים כשיעור הארס ועי' שם בתוס' ד"ה שהיין וכו' וצ"ע אמאי נאדו מפשטי' משום דאסור בשתי' ובעינן ממשקה ישראל המותר לישראל ובאמת בירושלמי איתא טעם שכתבתי ואולי דהיה קשה להו אם נימא דטעם דאסור למזבח משום דאסור להדיוט ותו ליכא ביה טעמא אחרינא א"כ איך קאמר בב"ב צ"ז ב' אי למעוטי מגולה סכנה היא. ואיך ס"ד דאתי למעוטי מגולה הא פשיטא דאסור להדיוט דמשום דהוא אסור להדיוט לכן אסור לגבוה ול"ל מיעוטא ע"ז לכן פי' דיש טעם אחר לפסול לגבוה וזה הוה ס"ד דלא שייך זה בהדיוט ומ"מ פריך והא סכנה הוא והבן ועיין לעיל פ"ו מהל' איסורי מזבח ה"י.