1
גמ' אל תקרא והדרך אלא וחדדך. נ"ב שתי אותיות ה"א ור"ש מתחלפין בחי"ת ודלי"ת שדומין בצורתן (וגם ה"א וחי"ת ממוצא א'):
2
שם למשמאילים בה עו"כ איכא א"י ליכא. נ"ב וא״ת הא חזינן דלא"ה הוא. וכמה מאלו מאריכין ימים הרבה. מרבים המיימינין שהם ע"פ הרוב מדוכאין ביסורין ורובן אינן מזקינין. והמשמאילין להפך אין חרצובות למותם ובריא אולם יבלו ימיהם בטוב ושניהם בנעימים כאשר צווח איוב ע"ז וכן שאר נביאים. וכמה מעשיות גם בתלמוד ומדרשים מסייעים להודיע ההפך. מאי אית לך למימר האי אורך ימים נמי לעולם שכולו טוב הוא (וכ"ה בס"ת פ' לך ובזוהר פ' וישב וש"מ וע' בקדושין מ' וברש"י שם ד"ה חייך ולעיל י"ג א"ב וצע"ק) ורשעים בחייהם קרוים מתים:
3
תוס' סד"ה אין. דהאי אין בין ל"ד. נ"ב בשינוי טבעו של עולם קאמר אין בין: