1
היה שם ר"י וראב"י. נ"ב זם המעשה היה מאוחר למעשה דבסמוך כדמוכח מניה וביה. ולפי שבאותו מעשה הקודם ככר נגזר על ר' יוסי שיגלה לכן לא היה ר' יוסי כאן בזה המעשה אלא ר״א בנו היה ממלא מקומו:
2
שם הלך יהודה ב"ג וספר דבריהם. נ"ב ראיתי בסי"ו שר"י בן גרים היה מאו"א ולפי זה יתכן שנתקיים גיורא עד י' לא תבזי ארמאי קמיה (סנהדרין צ"ד):
3
שם אמר לו בני די לעולם כו'. נ״ב כלומר דבר על לבו שלא יעני שם עוד על שאינם עוסקים בתורה (כמ״ש דהוה מחי ר"א) כי די לעולם בנו שתורתנו אומנתנו. היא תקן על העולם כולו ואין להעניש אדם מעתה:
4
שם שמע רפב"י חתניה. נ"ב בשלהי אד"ר נראה שהיה רשב"י חתנו של רפב"י וע״כ האחד ט"ס. אמנם בספר הזוהר נראית סתירה בזה. כי בכ"מ מוכח שר"א בנו דרשב"י היה חתנו רפב"י: