1
וקשיא לב"ש בגפה ובגדיש כו' דבר שהוא מסוים כו'. נ"ב ר"ל דהא במתני' תנו לבקר ולכלים וקאמר בית שמאי דאינו שכחה אע"פ שאינו דבר המסוים ק"ו לגפה ולגדיש שהוא דבר מסוים דאינו שכחה ולא צריכא למתני במתני' לגפה. וכן קשה נמי לב"ה דבקר ובכלים דבר שאינו מסוים ואינון אמרין שהוא שכחה אע"ג כו' ר"ל כיון דתני במתני' דלגפה ולגדיש הוי שכחה אליבא דב"ה אע"ג שהוא דבר מסוים ק"ו לבקר ולכלים שאינו דבר מסוים דהוי שכחה כך הוא כוונת הש"ס הכא. ולא חש לשנוי' דתני במתני' לגפה ולגדיש לרבותא אליבא דב"ה אע"פ שהוא דבר מסוים הוה שכחה ותני לבקר ולכלים לרבותא דב"ש אע"פ שאינו דבר מסוים אפ"ה לאהוה שכחה ולפ"ז אינו מן הצורך להפך הגיר' כדמייתי המפרש הכא בשם הר"ש: