1
ולמה לא אמרת ברכו כו'. הלא היו ד' יחד ובשלשה והוא משנה ערוכה שאומרים ברכו. א"ל ולא כן אמרו כו':
2
והנוקדנים תופסים אותו על כך. פירש"י בבבלי (דף נ' ע"א) הדווקנים תופסים אותו על כך שהוציא א"ע מן הכלל דנברך עדיף כמסקנת הש"ס התם בבבלי. ולכך אמר נמי לשון נברך ובאיש לר' זירא בגין דצוה ר"י בר אחא לר"ח בר בא נוקדנא ר"ל הנוקדנים תופסים אותו על כך. משמע דר"ח בר בא אינו מן המדקדקים ולכן חרה לר' זירא על ר"י בר אחא: