מתניתין פליגא על רבנן דהכא כו'. נ"ל דטעות נפל בספר. וצריך להפוך הגרסאות, דהיינו קושיא ראשונה פריך ארבנן דתמן. וקושיא שני' מן ויאמר ארבנן דהכא. וה"פ מתניתין פליגא על רבנן דתמן. מזכירים יציאת מצרים בלילות. דמשמע דמזכירין י"מ. ורבנן דתמן אמרי לא יתחיל. דמשמע לכתחלה אין אומרים פרשת ויאמר והרי יש בה י"מ. ומשני ר' בא וכו' מודים אנחנו לך שהוצאתנו ממצרים וכו' דתמן היו נהיגין שלא אמרו ויאמר אלא נוסח זה מודים אנחנו לך וכו'. ומקשה הגמ' על רבנן דהכא מתני' פליגא על רבנן דהכא ויאמר אינו נוהג אלא ביום, פי' רבנן דהכא אמרין מתחיל ואינו גומר ומתני' משמע דאינו אומרים ויאמר כלל. ומשני כל פרשת כו' ופי' כל הפרשה כלה של ויאמר אין אומרים בלילה משום דכתיב בה ציצית ואינו נוהג בלילה אלא מדלג ואומר אשר הוצאתי וכו'. ולפ"ז לא מקשה מתני' אהדדי, דלרבנן דהתם אין אומרין ויאמר כלל והא דתנן במתני' מזכירין וכו' קאי אמודים שהוצאתנו ממצרים וכו' ורבנן דהכא סברי שאומרים ויאמר בדילוג פ' ציצית: