ביום החדש הראשון וגו׳. ידוע דעת הגמ׳ בשבת פ׳ ר״ע דאותו יום נטל עשר עטרות והי׳ ראשון לחנוכת הנשיאים ג״כ. ואם כן מבואר דשבעת הימים דכתיב בהם ופתח א״מ תשבו יומם ולילה שבעת ימים. וע״כ הי׳ בהם הקמה כמבואר בירושל׳ יומא פ״ג ובמדרש שהיו מקימים ומפרקין בכל יום. היה הכל לפני ר״ח ניסן. אך הראב״ע יצא בשיטה אחרת דזה היום ר״ח ניסן היה תחלת שבעה ימים אלו וראשון לחנוכת הנשיאים היה יום שמיני בחודש. ועיקר ראיה שלו משום שראה בספרי דהטמאים לנפש בי״ד היה מישאל ואלצפן שנטמאו בנו״א הרי שלא הגיע עת ליטהר. והנה כבר הובא ברייתא זו בסוכה דכ״ו. ובאמת הקשה ר׳ יצחק אם מישאל ואלצפן היו כבר היו יכולין ליטהר. ואפי׳ ר״ע שסובר כן ע״כ יישב שהושיב ישיבה על קברו. כמו שיישב ריה״ג שא׳ נושאי ארונו של יוסף היו. וצ״ל שהיו שומרים את הארון באוהל. והנה דברי חז״ל א״צ חיזוק ומהם לא נזוע. אך עוד יבואר לפנינו בפ׳ זו ההכרח לדעתם:
תקים את משכן אהל מועד. שעד כה היה הקמה אבל לא נקרא משכן אהל מועד. משום שלא בא עוד יעוד השכינה בו. ומהיום הזה יהי׳ משכן אהל מועד. והנה לא פורש פרטי הקמת הקרשים והיריעות משום שאין בזה חדשות על המפורש בפ׳ תרומה. גם מסדר הקמה שהי׳ בשבעת הימים. משא״כ בהקמת הכלים פי׳ המקום בשביל חדשות שהי׳ בם כמו שיבואר: