1
ויאמר ה׳ וגו׳. עוד הי׳ מקום להרהר. דא״כ שרצה הקב״ה להגביה את הזנב לאריות לראש מנהיגי הדור. למה הרחיקו ממצרים מקום משכן ישראל. וגלהו למדין ושם הגביה מעלתו. ע״כ הראה לו עוד אות ומשל:
2
ויוציאה והנה ידו. ולא נעשה פתאום ידו מצורעת למראה עיניו כי כך דרך ה׳ כשרצונו לעשות שלא יהי׳ מכוסה מעין האדם רגע ההתהפכות. וכענין הכלל הידוע שאין הברכה שורה אלא במכוסה מן העין. כך כל דבר פלא. וכן הי׳ אם הי׳ משה מתהלך בקרב ישראל והכל רואים אותו ואת ערכו. והנה רוח ה׳ עליו בדרך הפלגה יתירה הי׳ הפלא לעין אדם. ודרך ה׳ אינו כן אלא נתכסה מעיני ישראל. ובמדין ובמדבר נתהפך לאדם נעלה שאין כמוהו. ועי׳ בסמוך: