1
למען יאמינו כי נראה אליך. כלומר אע״ג שאינך כדאי בעיניהם. מ״מ בשביל אלהי אבותם נראה אליך. וכמשל המטה והנחש אשר בשביל משה נהפך מזנב הנחש לראש המטה. כך בשביל ישראל נהפך מזנב לאריות לראש מנהיגי הדור שהוא משל למטה ושבט:
2
אלהי אברהם וגו׳. פי׳ הקב״ה כאן כל הפרטים למען דעת אשר משום איזה אופן שיבקש הקב״ה לעשות דברו. אם בהשגחה נסתרת אם בנס נגלה. וכן אם לצורך גאולה מאיזה צרה אם לצורך פרנסה כמו ירידת גשמים וכדומה אם לצורך שמירת השלום. הכל דרכו ורצונו ית׳ להתראות ולעשות דברו ע״י הצעיר בעיניו ובעיני הדור. וכמו שמצינו בכמה דורות שנעשה הישועה ע״י אדם שלא הי׳ מקודם מצוין בדור: