1
תכלת וארגמן וגו׳. מכוין למסך ההיכל. וכמעט גם לפרכת אלא שהפרכת מעשה חושב ואינהו מעשה רוקם. אבל כולהו הוויין בתכלת וגו׳ ולא כמו גוף המחיצות דמשונים הרבה קלעי החצר מיריעות המשכן. ויש ללמוד דתחלת כניסה לקדושה אע״ג שהוא לא הגיע לעומק ועדיין הוא מבחוץ ומתנהג כמו שראוי בחוץ מכ״מ בתחלת כניסתו יש להתקדש כדי שיגיע אח״כ בזמן מאוחר למקום קדשו מש״ה בפתח החצר יש תכלית שמראה זכירת כסא הכבוד. אע״ג שאח״כ כשיעמוד בחצר עדיין הוא בחוץ לגבי היכל מכ״מ בכניסה יש לו להתקדש. וע׳ מש״כ להלן ס״פ ויקהל: