1
את כל אשר עשה ה׳ לפרעה ולמצרים על אודת ישראל. אע״ג שכבר שמע את אשר עשה אלהים למשה ולישראל עמו. מכ״מ הודיע לו חדשות מה שלא ידע. היינו אשר עשה ה׳. ולא אלהים שמשמעו כח הדין והעונש על הנגישות. אלא עוד זאת שבמכות היה תכליות לדעת כח ה׳ כמו שאמר ה׳ בכמה מכות למען תדע וגו׳ וכמו שנתבאר שם. והודיע לו עוד שהיה לפרעה ולמצרים. שלא נשתוו העונשין עצמם לפרעה ולמצרים. אלא לפרעה היו גדולים כדי להראות התכלית מזה המכה. מה שלא היה מקום לקוות שידעו מצרים מזה כמש״כ לעיל ז׳ ה׳. ומכ״מ הגיע כ״ז על אודות ישראל. ולא כתיב בגלל ישראל. אלא באמת לתכלית יציאת ישראל לא היה ההכרח לכך אלא בסיבת ישראל נתגלגלו ידיעות הללו. עוד הודיעו את כל התלאה וגו׳. וזה לא שמע עדיין: