ג' אמות אמ"ש בנפש. וכ"א כלול מג' ראש כולל כח"ב בטן נה"י ומלכות וגויה חג"ת וכ"א כלול מאמ"ש כי המוח שבראש הוא מים כנ"ל ועל המוח קרומא דאוירא דמות כסא אויר ועל הכסא כמראה אדם כעין חשמ"ל כמראה אש כי הנשמה נקראת אש שהיא מבינה אש והיא משמים שבינה כולל ג"ר וכן חום וראש ושם אמ"ש כסדר שחשב כאן, וכן בגויה לב אש נור דליק כידוע וריאה מים ורוח דנשיב הוא רוח ונק' ע"ש הרוח כי שם משכן הרוח, וכן בטן כולל משלשתן ונק' ע"ש מים כי שם משכן הנפש שהיא מארץ כמ"ש תוצא הארץ נפש כו' שאמרו נפשו של אדם הראשון ממלכות מים כנ"ל, והן ג' פרצופים בינה ת"ת ומלכות שכוללין הכל וכן ג' עולמות בינה בתלת ספירין מקנן בכורסיא ו' קצוות ביצירה מלכות בעשיה והן אמ"ש כסדר שחשב כאן וכולן נכללין בכח"ב כי כתר נקרא גלגלתא חכמה בלב כמ"ש בלב נבון תנוח חכמה והוא ס"ת שבארון ובטן בינה כמ"ש מבטן מי יצא כו': (עוד בליקוטיו). שלש אמות אמ"ש בנפש ראש כו'. והן נר"ן בי"ע שמשם נר"ן ולכן הוא באדם ראש נשמה ששם הנשמה בטן הנפש בכבד וגויה הרוח מכריע בינתים רוח בלב, וכן בעולם נפש בארץ כמ"ש תוצא הארץ נפש חיה ואמרו זו נפשו של אדם הראשון רוח באויר כי הוא חיותו של אדם משם הרוח [ומ"כ בס' רזיאל ר' ראש התיבה של רוח שרוח אדם בראשו ומשם יוצא שבו נפחה שנאמר ויפח באפיו נשמת חיים וכתיב ורוח אלהים מרחפת כו' זהו רוחו של אדם, כי חי תתק"ל כמנין רו"ח במילואו ר"ש ו"ו חי"ת גי' תתק"ל, (ש"ל)] כידוע ונשמה ברקיע כמ"ש בתי' ז"ח (ס"א ע"א), והם טעמים ונקודות ואותיות בינה כולל ג"ר ו"ק מלכות כמ"ש שם והמשכילים אינון כו' יזהירו כזהר אלין כו' ברקיע דאיהו על ארעא ככתרא ואתוון כו' עד סוף המאמר יעו"ש והוא ראש מאש וכן שמים דנשמתא היא אש שורפת ולולי האדים היורדין מן הבטן בקרירותם היתה שורפת כסא הכבוד תכלת אש שורפת כידוע ולכן כשאדם מתענה שורפת את האדם שאין אדים יורדין מבטן כידוע ובטן קור כנ"ל וגויה רויה מכריע חום הטבעי. שלש אמות אמ"ש הן כח"ב ראש מאש בינה בטן ממים חכמה גויה מרוח כתר כמש"ל פ"א. ראש מאש לכן שם שערות הראש והזקן ואשה נדחה החום למטה בדמים ואין לה זקן: