1
עשרים כו' חקקן חצבן כו'. כמ"ש בפ"א חקקן כמין ערוגה חצבן כמין כו':
2
צרפן. פירוש שצירף שתי אותיות יחד כמו א' עם ב' וכן בכלם וצרפן:
3
שקלן. בכף זכות והוא רל"א פנים:
4
והמירן. בכף חובה רל"א אחור ואח"כ כללן בלשון וברא בהן את כל העולם כמ"ש בדבר ה' שמים כו':
5
וצר בהם את כל היצור. שבהן נברא כל דבר כמ"ש בראשית שהיא התורה נברא העולם וכן כולם בחכמה עשית כנ"ל שבה כ"ב אותיות:
6
ואת בל העתיד לצור. שהכל נבראו בששת ימים כמ"ש ואין כל חדש תחת כו' רק שמוציאן מהכח אל הפועל: