1
קיטמו להריח בו אחד קשין וא' רכין מכאן קשה לדברי האומר דאין מברכין על הבשמים בי"ט שחל להיות במוצאי שבת משום שמא יקטום מן המחובר דהא שרינן הכא להריח. ורבינו גרשום ורבינו משולם פסקו לברך על ההדס במוצאי שבת שחל להיות בי"ט וכן נהגו במגנצא. והא דאמרינן יין קידוש נר הבדלה זמן ולא הזכירו בשמים מפני שאין נר בלא בשמים ורש"י ורב עמרם יקנה"ז ולא הדס ופי' ר"י הטעם משום דהוה תענוג י"ט ושמחתו משיב נפש שאבדה מרדכי פ"ד דביצה והמנהג שאין מברכין על הבשמים