1
אמר עולא ישב לו קוץ בושט אין חוששין שמא הבריא. ורוב המפרשים פסקו דלא כוותיה אלא חוששין שמא הבריא ופירש"י הבריא נקב מלשון וברא אתהן בחרבותם וצריך בדיקה למאן דאמר ושט יש לו בדיקה בנקב. וי"מ הבריא מלשון בריא שמא נקב ונתרפא ואמרי' קרום שעלה מחמת מכה בושט אינו קרום וכן כתב הרמב"ם שהיא ספק נבלה שמא נקב הושט ועלה הקרום במקום הנקב. וכתב הרשב"א במה דברי' אמורי' כשנמצא קורט דם בושט או סביב הקוץ אבל לא נמצא עליו קורט דם בידוע שהוא לאחר שחיטה וכשרה. ומקצת המורים אסרו בין כך ובין כך ולזה דעתי נוטה והר"ר אליעזר בר נתן פסק כעולא דאין חוששין אפי' בקוץ התחוב ובכל ענין כשר. ולזה הסכים הרא"ש ואפילו לדבריו אם יש עליו קורט דם מבחוץ ודאי טרפה דודאי נקב כולו: