1
תבן ובטלו הוי מעוטא. כתב ראבי"ה דכל הני בטולים צריכים שיבטלו בפיו עד עולם וכן פירש ר"ח ורש"י פי' לשבעת ימי החג צריך בטול ודי מרדכי לפי דברי השר מקוצי יש להחמיר להסיר כל הלאטי"ש שעל הסכה אפי' שחמת' מרוב' מצלת' לפי שהן פוסלין כנגדן ומורי הר"א פרץ היה מצוה לשום ערבה עליהן. אי נמי לזקוף הערבה על הלטי"ש דליהוי כמו חבטן. ולמדנו מכאן העושה סוכתו בתוך ביתו א"צ להסיר רק הנסרי' ולא הלטי"ש וכן מצא ראבי"ה בתשובת ר"י שכשירה. וגם לא משום תעשה ולא מן העשוי כיון שנוטל הנסרים מעל הלטי"ש וכן השיב ר"י מרדכי: