1
אם המסוכסכת עומ' אצל הקתא צריך שיביא ולא יוליך אבל אם היא באמצע הסכין פסולה בכל ענין ורב אלפס פסק אפילו באמצע הסכין אם העוקץ כלפי ראש הסכין כשר אם הוליך ולא הביא שאין עוקץ הפגימה קורע אלא בפגעו ולא כשיורד ממנ' ואם העוקץ כלפי הזנב אז כשר אם הביא ולא הוליך וכ"כ הרמב"ם ורש"י כתב כסברא ראשונה ולזה הסכים א"א ז"ל טורים. אמר המחוקק מצאתי בשם המחבר שכתב כי מה דפסק רב אלפס אפילו באמצע הסכין אם העוקץ כלפי הראש הסכין כשר אם הוליך ולא הביא לשון זה צריך להבינהו באופן זה אם העוקץ אינו רוצה לומר חוד העוקץ שנהפך כלפי הראש אלא רוצה לומר מקום שבו העוקץ הוא כלפי הראש: אבל החוד מן העוקץ נהפך כלפי הקתא אבל אם מקום העוקץ הוא לצד הקתא וחוד העוקץ נהפך כלפי ראש הסכין הוא ההפך ואסור: