1
השוחט לשם הרים וגבעות לשם חמה ולבנה כוכבים ומזלות אין לו דין תקרובת עבודת כוכבים לאוסרה בהנאה אבל שחיטתו פסולה ופירש ר"י אפילו אין מכוין לעובדם. וכתב הרמב"ם אם מכוין לעובדם הוי תקרובת עבודת כוכבי' אינו מכוין לעובדם אלא לרפואה וכיוצא בזה בדברי הבאי שחיטתו פסולה ומותרת בהנאה טורים שחט לשם שר של הר או לשם שר אחד משאר הדברי' בין ששחט לשם מיכאל שר הגדול בין לשם שלשול קטן שבים הרי זה זבחי מתים ואסור בהנאה לר"י דווקא בנתכוון לעבדו. ולהרמב"ם אפילו לא נתכוון לעובדו טורים: