1
הגאונים פסקו כר' יהודה במבשל דמזיד אסור לו לעולם ולאחרים מותר למוצאי שבת מיד. ובשוגג אסור בו ביום גם לאחרים ולערב מותר גם לו. ור"י פסק כר"מ וכן בסמ"ג דבשוגג מותר אפי' בו ביום ובמזיד אסור בו ביום אף לאחרים ולערב מותר אף לו ויראה שאין חלוק בכל מעשה שבת. אבל בעל התרומות כתב דוקא במבשל בשוגג בשבת מותר אפי' לו דמעיקרא חזי לכוס. אבל השוחט או שאר מלאכות דמעיקרא לא חזי כלל וכגון הדליק נר אפי' בשוגג אור לו באותו שבת לה"ט: