1
ולענין העוסק בתורה קודם תפלה אם צריך נטילת ידים. הרא"ש פסק במסכת ברכות בסוף שאדם יכול לברך כל הברכות השייכות קודם התפלה בלי נ"י רק שלא נפנה לגדולים או לקטנים ושפשף והביא ראיה ממאי דאיתא בפ' הרואה כד אתער משנתיה מברך אלהי נשמה וכו' דמשמע מיד כשנעור משנתו. ובשבולי הלקט בשם רבינו יהודא משפיר"א שכאשר נעור משנתו של שינת היום לברך אלהי נשמה ולי המחבר נראה שטוב ליטול ידו לכתחלה כשיש לו מים דרוח שיבתא שורה על הידים ואם אין לו מים לפי שעה כדאי הוא הרא"ש לסמוך עליו בשעת הדחק דהא טעמא וראיה קאמר. והרוקח כתב בהלכות תפלה דיש ליטול ידיו קודם שיתפלל משום רוח שיבתא כי התפלות כנגד הקרבנות תקנום. ובתחלת העבודה צריך קדוש ידים ע"כ ולפי דבריו משמע כשאנו אומרים בבקר פסוקי דקרבנות אפי' בלי ברכות צריך נ"י ויש להשוותו עם דעת הרא"ש דדוקא לכתחילה קאמר הרוקח: