1
לדעת רבינו יצחק דמקוה שאוב כלו אינו פסול אלא מדרבנן שמן התורה אפי' כלו שאוב כשר. הלכך כל ספק שאירע בו אפי' ספק אם שאוב כלו אם לאו כשר. ורבינו שמשון פירש שכולו שאוב פסול מן התורה עד שיהא רובו בהכשר. אבל אחר שרובו אינו שאוב אין שאיבה פוסלת הלכך כל ספק שאירע בו קודם שהיה רובו כשר אזלינן ביה לחומרא. וכן היא מסקנת הרא"ש ז"ל. טורים וכן נראה להריצב"א. ור"ת אומר דשלשת לוגין פסולין הלכה למשה מסיני. ור"י אומר דלא אשכחינן זה בשום מקום תוספות פרק הערל: