1
בספר המקצעות כתב שאש' לא תכנס בבית הכנסת כל ימי ראייתה עד שתתלבן שנא' בכל קדש לא תגע ורש"י התיר. בשערים מדורא כתוב כי בימי נדתה אסורה להזכי' את השם וכן בימי לבונה. וכן הוא בשם רב צמח גאון. וכן מנהג בשתי ישיבות ואפי' מחוץ לכנסת ואין לי אלא בימי נדותה בימי שמירתה מנין ת"ל עד מלאת ימי טהרה ולא מבעי' דאסו' למיעל לבי כנישת' אלא כד שמעה מידי דברכתא אסו' לה לענות אמן דאמ' רבי יהוד' אסור לברך לפני הנדה שלא תהרהר ותאמר אמן ונמצא שם שמי' מתחלל מספ' אור זרוע הגדול. וזה לשון אור זרוע קטן ויש נשים שאין מתפללות אחורי הנדה ויפה הן עושות עכ"ל ואני המחבר ראיתי במדינתי נוהגין הנשים להכנס לבית הכנסת ומתפללות ועונות כל דבר שבקדוש' רק נזהרות שלא להסתכל בספר תורה בשעה שהחזן מראהו לעם: