1
בהלכות פסח של רש"י כתוב אין לשין שתי מדות בפסח כדי שלא תבא העסה לידי חמץ ובשם ר"י בר יהודה מצאתי שאין לחוש בתנורי' גדולים ובביתו היו לשון שני שעורים יחד או יותר אבל מכ"מ אין להקל כיון שנתנו חכמים שיעור כי האי וכן פסקו רוב הגאונים וכ"כ רוב כהן צדק ובדברי הגאונים מצאתי ר' התיר ללוש ולקטף בעמילת עץ לפי שממהר להשלי' את מלאכתו והני מילי בתנורים שלהן שפהן למעלה והיו קטנים אבל בתנורים שלנו יותר טוב ללוש הרבה יחד שאם היינו לשום קפיזא קפיזא יכולין להתחמץ הראשונים קודם שלשין ומקטפי האחרונות שב"הל ואני המחבר ראיתי נוהגי' בעלי נפש מאשכנז ללוש כדי שיעור חלה לבד אפי' בתנורים גדולים: