1
כתב הרשב"א הא דשרי ספק ספק' דוקא ע"י תערובת. אבל טרפה שנתערבה באחרות כולן אסורות עד שיהא בהיתר כדי לבטל האסור אם הוא מן הדברי' המתבטלים שכיון שספק ראשון היה בגופו אין להתירו מטעם ספק ספקא שע"י תערובת אין להתיר בדברי' החשובי' דכי מהניא להו חשיבותייהו דלא בטילי אפי' באלף מהניא להו שלא להתיר בהם ספק ספקא ולא נהירא דספק ספק' מותר בכל אסורי' אפי' בעבוד' כוכבים טורי'. בעל ספר התרומה פסק כמ"ד שכל דבר שמונין אותו בשום פעם אינו בטל אבל ר"י בר' אברהם פסק כר' יוחנן דאמר את שדרכו למנות דבר מיוחד למנין לעולם ובצים פעמי' מוכרי' ביחד. בשם ר"י ז"ל דנתערב עומד גם אספק שכיון שהספק הראשון אסור מן התורה ומחייב עליו אשם תלוי אם היה כרת בוודאה לכן כשנתערבה אין נחשבת אלא ספק אחד ואינה בטלה אפי' באלף: