1
כתב בסמ"ג שצריך החכם לחקור אם נתן מים בקדרה אחר שבשלו בה האסור שאותה המים שנתנו בה אח"כ אין מצטרפין לבטל האסור ונראה לי שא"צ שאפי' אם הוסיף מים אח"כ אם לא כוון לבטל האסור מצטרפין דקי"ל כל האסורין שרבה עליהן שוגג מותרים במזיד אסורי' כתב הרשב"א דבר שעקר אסורו אינו אלא מדרבנן כגון גבינה של עובדי כוכבים ושומנו של גיד אין מערבין אותו בהיתר ובשוגג מותר במזיד אסור נפל מעצמו בהיתר אע"פ שאין בהיתר כדי לבטלו מותר להוסיף עליו בהיתר כדי להכשירו והרא"ש כתב דאפי' אסור דרבנן שנתער' אסור להוסיף עליו לבטלו ולא התירו אלא בעצי' שנשרו לתוך התנור משום דמקלא קלי לאסור'. טורים: