1
חדשה לו. דאם לא כן, 'כי יקח אשה בתולה' מיבעי ליה, מאי "חדשה", 'שהיא חדשה לו':
2
ולא לתקן הדרכים. ובגמרא מפרש (סוטה מד. ), אם כן דאפילו כל דבר לא יעבור עליו – אפילו לספק מים ומזון ולתקן הדרכים – אם כן "לא יצא בצבא" למה לי. ומפרש לעבור בשני לאווין. וכך מפרש בפרק משוח מלחמה (שם):
3
אבל החוזרים מעורכי המלחמה וכו'. בפרק משוח מלחמה (סוטה מד. ). מדכתיב "ולא יעבור עליו", מיעוטא הוא, "עליו" אינו חוזר, אבל חוזר על האחרים: