1
אלא כשם שהקרוב פסול להעיד. אי' בסנהדרין דף כ"ז לא יומתו אבות על בנים בעדות בנים. ובנים לא יומתו על אבות בעדות אבות ע"ש:
2
ומה ראית לומר כן. חסר כאן וכצ"ל אלא כשם שהקרוב פסול להעיד כן פסול לדון. וסומא באחת מעינין אף שכשר להעיד אינו כשר לדון. מה ראית כו' א"ר שב"ל כתיב כו' מה נגעים ביום אף דינין ביום. ומה נגעים שלא בסומא אף דינים שלא בסומא. ומה ריבים שלא בקרוב אף נגעים פרט לקרוב [שאין כהן רואה נגע קרובו] ועיין נדה מ"ט ע"ב:
3
אל תהי מלגלג בדין. מיקל ומזלזל שלא תאמר כי היא ממצות השכליות. רק תדע שיש בהם אור פנימי:
4
מרגלי העולם כי הוא העמוד שבין אדם לחברו להציל עשוק מיד עושקו:
5
מרגלי כסא הכבוד שהנהגה העליונה מתנהגת בדין ומשפט: