לא עשה. לא נשאר ולא נתעכב במראה הזאת אלא כו' (מתנות כהונה).
מיד הוא מראה שבחו. שהכסף הוא מצד עצמו יפה ונחמד ואין צריך לייפותו. רק החסרון מצד הסיגים. ותיכף כשיוצא ממנו הסיגים אז נטהר ממילא כן ישראל כל חסרונם ומומיהם לא היה מצד עצמן רק מצד שיגעו בטיט ולבנים. ותיכף כשנתרפאו אז נטהרו ממילא.
הדמוסין. שורות הבנין.
כך היא כבודה. בתמיה.
אשר שמתי במצרים. פי' אשר שמתי עליך במצרים ע"י עבודתם (מתנות כהונה).
חזרו למומן. פי' מאותם הראוים למות לקו בצרעת ולא מתו דמצורע חשוב כמת.
מגלגל בדברים. כלומר שלא היה הדבור קבוע בתמידות כי אם ע"י גלגול וסבה בעת שהגיע לגלות להם המצות וכדומה. וגם לא היה לי ביניכם קביעות מקום. ולכן הייתי נגלה בדבור אל משה ולא הייתי מקפיד על שיש ביניכם זבים ומצורעים. אבל אחרי הקמת המשכן שאז אני משרה שכינתי בקביעות ואין השכינה שורה במקום טומאה.