1
וכן שלשה מיני איסורין של יבש שנתערבו זה בזה כזית מכל אחד כל שני מינים רבים על הג' ומבטלין איתו ופטורין על שלשתן ז"ל ב"י היינו ההיא דהפיגול והנותר והטמא שבללן זה בזה ואכלן פטור והא ודאי פשיטא דאסורין באכילה הן ולא בא ר' יוחנן אלא לפוטרן ממלקות ואם כן לא היה צריך רבינו לכתוב דין זה דהא לא נפקא לן מידי מיניה ולא כתבו אלא דמיניה ילפינן שני דינים הראשונים דנפקא לן מינייהו טובא ובהא ניחא שאע"פ שהוא דין יבש ביבש כתבו כאן ולא כתבו בסימן ק"ט שהיא מקום דיני יבש ביבש עכ"ל ב"י. ואע"ג דשני דינים הנ"ל נלמדו מדין זה אינן שוין דכאן פטור אבל אסור לאכול ולעיל כתב דמותרין ור"ל אפי' באכילה וה"ט דכאן האיסורים המה בעין משא"כ לעיל דנתערבו ונתבטלו טעם כל אחד בששים נגדו: