1
אבל אם חתכו בסכין של נכרי צריך ס' כנגד כל הצנון כבר כתבתי בפרישה שהוא כדעת ר"ת ואע"פ שרבינו כתב לעיל המסקנא בשם הרא"ש כר' אפרים דלא אמרינן חנ"נ אלא בבשר בחלב מ"מ מביא רבינו כל דברי בעל התרומות אגב גררא אבל אין לומר שסכין של נכרי קרוי נמי איסור בלוע מבשר וחלב מטעם שסתם כליהם מעורבים מבשר וחלב וא"כ הוי חנ"נ לכולי עלמא דסוף סוף לא הוי אלא בליעת איסור וגבי בליעת איסור לא אמרינן לר"א חנ"נ מ"ו אבל אין לומר דלא שייך בכלי נכרי איסור בשר בחלב משום דבשר שלהם בשר נבילה שאין חייב בו משום בשר בחלב כמ"ש רבינו בסי' פ"ז. דהיינו דוקא לעניין בישול אבל לענין אכילה חייב כמ"ש הרמב"ם בפ"ט מהמ"א וכתבתיהו לעיל: (וכתב רמ"א וכל זה כשחתך בצנון עצמו אבל אם חתך בירק שעל הצנון אין לחוש. וכתב עוד ואם הוא ספק אם נחתך בסכין של איסור או לא אזלינן לקולא הג"ה ש"ד עכ"ה):