1
ור"ת פסק דאף בשאר איסורים אפשר לסוחטו אסור (וכן פסק המרדכי ורוב הגאונים ועיקר רש"ל וכ"כ רמ"א דכן המנהג ואין לשנות ודוקא אם האיסור דבוק בחתיכת היתר או שהוא כולה חוץ לרוטב ונפל עליה איסור אבל בלא"ה לא אמרינן חנ"נ וכל זה בשאר איסורים אבל בבשר בחלב אין חילוק עיין בד"מ שהאריך עכ"ה) ודוקא כגון הכא שנבלע בחתיכה א"נ מטעם חשיבות החתיכה איסור ניכר ומובדל הוא אז לא מועיל בהוספת היתר עליו אבל אם נתערב לח בהיתר לח כגון רוטב ברוטב ונאסר ואח"כ נוסף עליו רוטב של היתר אז לא אמרינן דנעשה נבילה ואין צריכין ס' אלא כנגד הרוטב של איסור הראשון מרדכי ור"ן וכ"כ בר"ס ק"ו (וכתב רמ"א דיש לסמוך ע"ז בשאר איסורים לצורך הפסד גדול אבל לא בבשר בחלב עכ"ה):