ורש"י פירש אפילו מקצתה ברוטב עיין בד"מ שהוכיח מדברי הטור דאף דאותה החתיכה נאסרה כיון שאינה כולה בתוך הרוטב מ"מ אינה אוסרת מה שבקדרה (וכ"כ בסמוך בשם מהרי"ן חביב) אף שהוא מקצתה בתוך הרוטב ואין ס' כנגדו ומש"ה כתב בסמוך והיכא שנאסרה מחמת חלב נעשית כל החתיכה איסור ואם בשלה עם אחרת צריך ששים לבטל כולה ומדלא כתב וכיון שנעשית נבילה בעינן ס' מהשאר שבקדרה לבטל כולה שמע מינה דס"ל דאין שאר קדרה נאסר אא"כ ניער ובישל אח"כ דהו"ל כבישול חדש והביא דברי המרדכי דף תשל"ז ע"א שכ"כ ע"ש. והיינו טעמא משום דאמרינן ממ"נ אי נמשך האיסור בכל הקדרה אם כן בכולה משערין ואי לא אם כן גם כן אינו נאסר מהחתיכה אלא שקשה לפ"ז ממ"ש בס"ס טיפת חלב שנפלה על הקדרה דבעינן ששים פעמים ס' ולא אמרינן ממ"נ ויש לחלק בין חתיכת בשר דנמשך ממנה הטעם והבליעה מיד לקדרה שכבר נאסר הקדרה ואחר כך נמשכת ממנה לתבשיל. ואין לומר דמ"ש ואם בשלה עם אחרת ר"ל אם היה עוד חתיכות עמו נאסרו ממנו באותו בישול דז"א דהא דין ההוא שכתב והיכא שנאסרה החתיכה קאי גם לרש"י ולרש"י לא נאסרה החתיכה כ"א כשהיה כולה חוץ לרוטב וכשהיה חוץ לרוטב אין שאר החתיכות נאסרו עכ"פ צ"ל שחזרה ונתבשלה עם חתיכות אח"כ וק"ל: