1
בין אם יש בו כזית אע"ג דבגמרא בהדיא א"ר אבר מן החי צריך כזית מאי טעמא אכילה כתיב ביה היינו לומר דכשאין בו כזית דפטור ממלקות אבל מ"מ איסורא מיהא איכא דהא קי"ל חצי שיעור אסור מן התורה ב"י אלא שיש לתמוה על רבינו דמשמע דלפי דרכו קאי שלא רוצה לבאר אלא האיסור לא המלקות ובריש הסימן משמע שרוצה לבאר אף שאר חלוקי הדינין במ"ש ואינו נוהג אלא בטהורים דמשמע בטמאים אינו נוהג ואי איסורא בא לאשמועינן טמאים בלא"ה אסירי (עי' מ"ש בהגהות פרישה עכ"ה):