1
וא"א הרא"ש ז"ל הסכים לסברא הראשונה סברא שהוא לחומרא כאן ולקמן סימן מ"ג בדין טחול הוי קולא סברא ואת דאמרינן כאילו ניטל כולה וכשירה ולפי הי"א הוי כאילו ניטל המקום כדבוק ויכול להיות טריפה ונראה דלפי הי"א אם לא נדבק כלל שהוא כשר ולסברא ראשונה אסור וכתב ב"י בשם הרשב"א שנראה לו לפי דעת י"א שבמקום הדבוק לא חשבינן כנטול אלא המקום הדבוק בו כדי קליפה ואם ותקלקל הנשאר מחמת נטילת קליפה זו אסרינן ואי לא שרי אלא שנראה להחמיר בכל זה ע"כ: