1
ואע"פ שמותר לכבס מבעוד יום אסור לו ללובשן עד הלילה עיין בס"א שכן הוא וכ"כ נמי בפסקי אשיר"י אפילו היכא שמותר לכבס מ"מ אסור ללובשו עד שתחשך ואם כן נ"ל דהאידנא דנהגו לרחוץ אף אם לא נהג אלא שעה אחת לפני הרגל ומקילין ביה טפי כמו שפסק מהר"ם ומהרא"י הביאו בסימן רפ"ז אפ"ה לא מקילין ביה ברחיצה וכן ללבוש המכובס אלא בערב סמוך לחשיכה אפי' אם חל יום ששי ערב הרגל א"ל בערב שבת שהוא ערב הרגל שצריך למהר קצת יותר ומ"מ צריך לאחר הרחיצה כפי העת וק"ל מ"ו. ועיין בא"ח בש"ע סימן תקמ"ח דפסק רמ"א דאנן לא נהגינן לרחוץ בכה"ג ובסימן זה כתב בסעיף ה' אדברי ש"ע דכן נוהגין ויש לומר דלא כתב וכן נוהגין לרחוץ בתוך ז' אלא ר"ל וכן נוהגין דאם חל יום ז' והלאה ערב הרגל אנו נוהגין שלא לרחוץ כ"א מן המנחה ולמעלה סמוך לחשיכה וק"ל: