1
תניא אבל ההולך כו' ז"ל נ"י ההולך ממקום למקום לסחורה ושמע שמועה קרובה אם יכול למעט שלא יעשה שום עסק באותו עיר ימעט ואם לאו שאם לא יקנה באותו העיר לא ימצא מגלגל עליהם שלא יקנה אלא צורכי הדרך ודברים שיש בהן חיי נפש עכ"ל וכ"כ רבינו ירוחם. וכתב עוד רבינו ירוחם אבל שאין רוצה למנוע מלעשות מלאכה מנדין אותו כדאמרינן בעושה מלאכה בערבי פסחים מחצות ולמעלה כ"כ הגאונים בתשובה:
כתב הכלבו בשם הר"ם מותר לאבל לכתוב כתבים בשינוי כדין ח"ה וכן בתשב"ץ ולדברי המתירין לכתוב כתבים בח"ה בלא שינוי גם האבל מותר בלא שינוי מ"ו והביאו ג"כ ב"י בס"ס זה:
מותר לאבל להקיז דם אגודה פ"ב דברכות מ"ו: