1
אם האבל מותר לו לטחון קמח או לאפות לו פת זה דבר פשוט שמותר לאפות אפילו תנור מלא מפני שהפת נאפה יפה ומיהו לטחון נראה דאסור ומ"מ אם טחן לצורך ימי אבלו והותר מותר מ"ו:
2
או מושכר אצל אחרים לא יעשה מלאכה בימי אבלו בת"ה (סי' רפ"ט ומהרי"ק שורש ל"ה דמותר לאשה לאפות ולבשל בימי אבלה עכ"ה) ובמהרי"ל התירו למשרתת שנתאבלה לעשות מלאכה לב"ה דדוקא מלאכה גמורה אסרו אבל מלאכת בישול ואפייה לא הוי מלאכה לענין זה דהוי כמו כיבוד והרבצת הבית והצעת המטה דשרי בסמוך: